مقاله بررسی عوامل موثر در کسری وفزونی صندوق از دید تحویلداران بانک ملی

فرمت ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات : 24 صفحه بررسی عوامل موثر در کسری وفزونی صندوق از دید تحویلداران بانک ملی مقدمه بانک موسسه ای است که از یک طرف با جذب سپرده های مردم به تجهیز منابع پرداخته و از طرف دیگر با اعطای وام تسهیلات به نیازمندان منابع مالیمقاله بررسی عوامل موثر در کسری وفزونی صندوق از دید تحویلداران بانک ملی|2015889|sarzamindoost|دانلود تحقیق, دانلود مقاله, فایل سنتر, فروشگاه فایل سنتر بررسی عوامل موثر در کسری وفزونی صندوق از دید تحویلداران بانک ملی
با ما همراه باشید با موضوع مقاله بررسی عوامل موثر در کسری وفزونی صندوق از دید تحویلداران بانک ملی

فرمت ورد و قابل ویرایش


تعداد صفحات : 24 صفحه

بررسی عوامل موثر در کسری وفزونی صندوق از دید تحویلداران بانک ملی


مقدمه
بانک موسسه ای است که از یک طرف با جذب سپرده های مردم به تجهیز منابع پرداخته و از طرف دیگر با اعطای وام تسهیلات به نیازمندان منابع مالی که در زمینه های مختلف دارای تخصص هستند نقش واسطه گری را ایفا می کند و از این طریق باعث می شود جامعه به رشد اقتصادی دست یابد.
متصدیان امور بانکی یا همان تحویلداران به عنوان پرسنل صف دربانکها نقش دریافت وپرداخت را وجوه بر عهده دارند وتجهیز منابع مالی در بانک توسط این قشر انجام می پذیرد.
بیان مساله
یکی از مشکلات متصدیان وجود کسری یا فزونی در صندوق تحویلداری می باشد که باعث بروز مشکلات دیگری همچون بدبینی همکاران نسبت به هم یا بدبینی مشتریان نسبت به بانک واحیانا متضرر شدن خود تحویلداران می شود.
محقق در این پژوهش سعی دارد اولا عواملی را که باعث به وجود آمدن این امر می شود شناسایی کند سپس روشهای پیشگیری کاهش وحذف بروز چنین امری را بررسی کند.

اهمیت موضوع:
تحقیق در زمینه علل کسری وفزونی صندوق تحویلداران می تواند به صورت کلی با شناسایی عوامل بروز این مساله در جهت کشف روشهای پیشگیری وکاهش آن به تحویلداران کمک کند و از عواقب سوء آن جلو گیری کند
ضرورت موضوع:
پیشامدهای ناگواری که به واسطه این امر می تواند دامنگیر گروههای درگیر این مساله یعنی تحویلداران وخانواده های آنان- همکاران بانکی- مشتریان و بانک شود به صورت خلاصه به قرار زیر است:
1- بدبینی همکاران نسبت به هم و از بین رفتن صمیمیت بین آنها
2- بدبینی مشتریان نسبت به بانک و به تبع آن کاهش سپرده ها و همچنین لطمه به شهرت بانک
3- متضرر شدن مادی و روانی تحویلداران وخانواده آنها
4- بدبینی متصدیان نسبت به مشتریان
همچنین علاوه از موارد فوق می توان به این نکته اشاره نمود که کسری وفزونی صندوق در پرونده کارگزینی تحویلداران ثبت می شود و درآینده در تغییر و ترفیع شغلی آنان نیز تاثیر می گذارد. البته این منطقی به نظر می رسد که اگر فردی با بی دقتی در انجام امور محوله یا هر علت دیگری دارای کسری یا فزونی باشد و نتواند شغل محوله را مدیریت نماید چگونه خواهد توانست در مشاغل حساس که دقت بیشتری را می طلبد انجام وظیفه نموده و از منافع بانک محافظت نماید.
اهداف تحقیق :
تعیین عوامل موثر برمیزان کسری وفزونی صندوق تحویلداران
بررسی رابطه سابقه و تجربه با میزان کسری و فزونی
بررسی رابطه اموزش و تحصیلات مرتبط بانکی با میزان کسری و فزونی
بررسی رابطه میزان دقت در انجام وظایف شغلی با میزان کسری و فزونی
بررسی رابطه بین مدیریت صحیح و میزان کسری و فزونی
تعیین راهکارهایی در جهت کاهش این مساله
فرضیه های تحقیق :
1) بین سابقه و تجربه تحویلدار با عدم کسری و فزونی همبستگی وجود دارد.
2) بین اموزش و تحصیلات مرتبط بانکی تحویلدار با عدم کسری و فزونی همبستگی وجود دارد.
3) بین میزان دقت در انجام وظایف شغلی با عدم کسری و فزونی همبستگی وجود دارد. 4) بین مدیریت صحیح شغلی و عدم کسری و فزونی همبستگی وجود دارد
تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها
سابقه
تعدا