تحقیق توجه به نيازهاي گروه سني فراگيران و فرآيند رشد دانش‌آموز و علايق او

دانلود تحقیق با موضوع توجه به نيازهاي گروه سني فراگيران و فرآيند رشد دانش‌آموز و علايق او، در قالب word و در 25 صفحه، قابل ویرایش، شامل: توجه به نيازهاي گروه سني فراگيران و فرايند رشد دانش‌آموز و علايق او ملاک‌های تصويرگري براي گروه سني يك تا سه سالهتحقیق توجه به نيازهاي گروه سني فراگيران و فرآيند رشد دانش‌آموز و علايق او|34015692|sarzamindoost|توجه به نيازهاي گروه سني فراگيران,فرآيند رشد دانش‌آموز,نيازهاي گروه سني فراگيران,تحقیق روانشناسی,مقاله روانشناسی,پایان نامه روانشناسی,پروژه روانشناسی,تحقیق نيازهاي گروه سني فراگيران,تحقیق فرآيند رشد دانش‌آموز,تحقیق در مورد روانشناسی,روانشنا
با ما همراه باشید با موضوع تحقیق توجه به نيازهاي گروه سني فراگيران و فرآيند رشد دانش‌آموز و علايق او

دانلود تحقیق با موضوع توجه به نيازهاي گروه سني فراگيران و فرآيند رشد دانش‌آموز و علايق او،

در قالب word و در 25 صفحه، قابل ویرایش، شامل:


توجه به نيازهاي گروه سني فراگيران و فرايند رشد دانش‌آموز و علايق او

ملاک‌های تصويرگري براي گروه سني يك تا سه ساله

ملاک‌های تصويرگري، براي گروه سني چهار تا هفت ساله

ملاک‌های تصويرگري براي گروه سني هفت تا نه ساله

ملاک‌های تصويرگري براي گروه سني 10 تا 12 ساله

ملاک‌های تصويرگري براي گروه سني نوجوان

اصل سادگي

اصل پيوستگي

اصل توازن در فرم‌ها و ترکیب‌ها

اصل تأكيد

توجه به اصل پيوند محيطي و مكاني

اصل تعادل

رعايت اصل توازن بين زمينه و موضوع

اصل رابطه‌ی تصوير با معيارهاي اندازه‌گیری

اصل ترکیب‌بندی

رابطه‌ی تصوير با معيارهاي كادربندي

اصل فاصله مطلوب

اصل تأثيرات رواني خط‌ها

اصل تأثير رواني شکل‌ها و رابطه‌ی آن‌ها با تصوير آموزشي

خواص رواني رنگ‌ها و رابطه‌ی آن‌ها با تصوير

اصل تباين در طراحي تصاوير آموزشي

پرهيز از تكراري بودن سبك تصويرسازي

اصل خیال برانگیزی

اصل ايمني عاطفي

توجه به علايق كودكان به رنگ‌ها

تحريك حس كنجكاوي و علاقه به كشف

توجه به هويت ملي، اعتقادي و اسلامي

اصل خلاقيت در اثر هنري

اصل به روز بودن تصوير

اصل تفاوت در فرهنگ‌های منطقه‌ای

رعايت تناسب بين سبك هنري و موضوع آموزشي

اصل برجسته‌سازی موضوع

اصل برانگيختن ذوق هنري در فراگيران

اصل استفاده به‌جا از تصوير

اصل تصويرگري مبتني بر تحقيق و پژوهش

رعايت توازن در نگاه هنري و نگاه آموزشي

ویژگی‌های تصوير روي جلد كتاب



بخشی از ابتدای تحقیق:

نيازها و علايق دانش‌آموزان در گروه‌های سني متفاوت، با هم فرق دارند. شناخت ویژگی‌های روان‌شناختی كودك و علاقه‌مندی‌های او، از نخستين اصول تصويرگري به شمار می‌رود.

تصاوير زيبا و پركار، اما به دور از ویژگی‌های سني كودك، ارزش آموزشي كمتري دارند.

كودكان، در مقايسه با بزرگ‌سالان، احساسی‌ترند و از طريق تصوير راحت‌تر از مطالعه و درك مطلب، پیام پذیری دارند.

حس بينايي كودكان پیش‌دبستانی، هنوز از مهارت لازم و كافي براي تشخيص تمام امواج نوري، مثل طول موج‌های مربوط به رنگ‌های آبي برخوردار نيست.

در تصويرسازي براي اين گروه از كودكان بايد تا آنجا كه امكان دارد، از رنگ‌های آبي كمتر استفاده شود؛ زيرا علم عصب‌شناسی ثابت كرده است كه چشم انسان ابتدا رنگ زرد و بعد رنگ قرمز و در آخر رنگ آبي را به راحتي می‌بیند. كودكان دبستاني از سطوح تخت كه رنگي ساده دارند و نيز رنگ‌های شاد و گرم بيشتر لذت می‌برند. نوجوانان دوره‌ی راهنمايي از واقعیت‌گرایی و مستندسازي در تصاوير (عکس‌های واقعي) و استفاده از طیف‌های رنگي و رنگ‌های خنثي بيشتر لذت می‌برند...