مقاله کارت امتیازی متوازن؛ سیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژی

کارت امتیازی متوازندانلود سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا مشخصات فایل تعداد صفحات19حجم0/93 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc توضیحات کامل مقاله کارت امتیازی متوازن ؛مقاله کارت امتیازی متوازن؛ سیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژی|42030484|sarzamindoost|BSC,ارزیابی متوازن,Balanced Score Card,مدل ارزیابی متوازن,کارت امتیازی متوازن,دانلود مقاله کارت امتیازی متوازن؛ سیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژی,سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا,همکاری در فروش فایل,سیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژی,مقالات ترجمه شده,انجام پروژه و پایان نامه,فایلینا
با ما همراه باشید با موضوع مقاله کارت امتیازی متوازن؛ سیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژی

کارت امتیازی متوازندانلود سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا


مشخصات فایل
تعداد صفحات19حجم0/93 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc
توضیحات کامل
مقاله کارت امتیازی متوازن؛ سیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژی 1- کارت امتیازی متوازن در یک نگاهارزیابی و مدیریت عملکرد، منتج از برنامه های استراتژیک و برنامه های عملیاتی سازمان است. اگرچه تدوین برنامه‌های استراتژیک و عملیاتی، فرایندی پیچیده و دشوار است ولی اجرای موفقیت‌آمیز آنها به مراتب دشوارتر است. سازمان های زیادی در پیاده‌سازی کامل استراتژی های خود، شکست می‌خورند. این مساله ناشی از تعریف ناقص استراتژی ها و برنامه‌های عملیاتی سازمان نیست بلکه احتمالاً به این خاطر است که چارچوب مستحکمی برای همسوسازی کارکنان و فرایندهای عملیاتی با اهداف سازمان، وجود ندارد (Creelman & Makhijani; 2008). سازمان های امروزی به خوبی دریافته اند که 80 درصد ارزش افزایی آنها از طریق دارایی های نامشهودشان شامل سرمایه های انسانی (دانش و مهارت های کارکنان)، سرمایه های سازمانی (فرهنگ سازمان و ارزش های حاکم بر آن) و سرمایه های اطلاعاتی (منابع اطلاعاتی و داده های آماری) ایجاد می شود و دیگر نمی توانند صرفاً با اتکاء به دارایی های مشهود، ارزیابی عملکرد و در پی آن مدیریت عملکرد جامعی انجام دهند (Kaplan & Norton 2008; Kaplan & Norton 2004). پروفسور رابرت کاپلان و دکتر دیوید نورتون با درک الزامات و نیازمندی های سازمان های نوین و برای اجرای اثربخش استراتژی و ایجاد یک سیستم جامع مدیریت و بهبود عملکرد، در سال 1992 سیستم مدیریتی نوینی را تحت عنوان کارت امتیازی متوازن، معرفی نمودند. سیستم مدیریتی کارت امتیازی متوازن، به عنوان چارچوب جامع ارزیابی عملکرد و پیشبرد استراتژی، مطرح بوده که به ایجاد توازن بین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت، سنجه‌های مالی و غیر مالی، عملکرد داخلی و خارجی، ذینفعان درونی و بیرونی، شاخص های هادی و تابع عملکرد، منجر می‌شود. کارت امتیازی متوازن چارچوب اثبات شده ای است که استراتژی سازمان را تشریح و عملیاتی می کند (Creelman & Makhijani; 2008; Niven; 2006). کارت امتیازی متوازن، یک سیستم مدیریتی است که می تواند اجرای استراتژی ها را مدیریت کرده و عملکرد سازمان را در چهار منظر مالی، ‌ مشتری، فرایندهای داخلی، و رشد و یادگیری، اندازه گیری کند و باعث انتقال و تفهیم ماموریت، چشم انداز، استراتژی ها و انتظارات عملکردی به کلیه ذینفعان درونی و بیرونی سازمان شود. به عبارت دیگر، کارت امتیازی متوازن می تواند چشم انداز و ماموریت سازمان را در قالب مجموعه ای از روابط علّت و معلولی در چهار منظر ذکر شده نشان دهد (Nissen; 2006; Achterbergh et. al. ; 2003). کلمات کلیدی:BSCارزیابی متوازنBalanced Score Cardمدل ارزیابی متوازنکارت امتیازی متوازنسیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژی فهرست مطالب 1عنوان مقاله : کارت امتیازی متوازن؛ سیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژی 1- کارت امتیازی متوازن در یک نگاه 12- نقشه استراتژی؛ مهمترین فرایند کارت امتیازی متوازن 4شکل (1): نقشه استراتژی شرکت Saatchi & Saatchi 83- انتخاب سنجه های استراتژیک 84- هدف‌گذاری 105- انتخاب ابتکارات استراتژیک (طرح های ابتکاری) 12در جدول زیر فرایند شناسایی و گزینش ابتکارات استراتژیک، نشان داده شده است (Creelman & Makhijani; 2008). 136- چالش‌های اجرایی 157- جمع بندی 168- منابع 16




"