دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد نقدشوندگی و اندازه گیری های مختلف آن با فرمت word

دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد نقدشوندگی و اندازه گیری های مختلف آن با فرمت word خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری نقدشوندگی و اندازه گیری های دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد نقدشوندگی و اندازه گیری های مختلف آن با فرمت word|42101691|sarzamindoost|مبانی نظری نقدشوندگی,ادبیات نظری نقدشوندگی,چارچوب نظری نقدشوندگی,فصل دوم پایان نامه نقدشوندگی,خرید مبانی نظری نقدشوندگی
با ما همراه باشید با موضوع دانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد نقدشوندگی و اندازه گیری های مختلف آن با فرمت wordدانلود چارچوب و مبانی نظری در مورد نقدشوندگی و اندازه گیری های مختلف آن با فرمت word

خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری نقدشوندگی و اندازه گیری های مختلف آن با فرمت docx در قالب 14 صفحه ورد


مشخصات فایل
تعداد صفحات14
حجم28/523 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری نقدشوندگی و اندازه گیری های مختلف آن با فرمت docx در قالب 14 صفحه ورد بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش

سرمایه‌گذاران، اوراق بهادار با نقدشوندگی بالا را ترجیح می‌دهند. یعنی اوراقی كه بدون از دست دادن ارزش و به سادگی قابل تبدیل به وجه نقد باشند. بنابراین اگر همه خصوصیات یكسان باشند، اوراقی كه نقدشوندگی پایین‌تری دارند، باید بازده بالاتری داشته باشند تا مشتری را جذب كنند. ممكن است برخی سرمایه‌گذاران، اوراق بهادار كوتاه‌مدت را به بلندمدت ترجیح می‌دهند؛ زیرا اوراق بهادار با سررسید كوتاه‌مدت، نقدشوندگی بیشتری دارند. بدین ترتیب سرمایه‌گذاران تنها در صورتی اوراق بلندمدت نگهداری می‌كنند كه با بازدهی اضافی ناشی از درجه نقدشوندگی پایین جبران شود. اگر چه اوراق بلندمدت را می‌توان پیش از سررسید نقد كرد، اما قیمت آنها به تغییرات نرخ بهره حساس تر است. معمولا اوراق بهادار با سررسید كوتاه‌مدت، نقدشوندگی بالاتری دارند، چون احتمال اینكه بدون از دست دادن ارزش به وجه نقد تبدیل شوند، بیشتر است. اوراق بهاداری كه سررسید آنها كوتاه‌مدت است و یا بازار ثانویه فعالی دارند، نقدشوندگی بالاتری دارند.

در این راستا بازارهای ثانویه به منظور افزایش قدرت نقدشوندگی سرمایه‌گذاریها برای سرمایه‌گذاران ایجاد شده‌اند تا وجوه سرمایه‌گذاری بلندمدت را به ویژگی نقدشوندگی نزدیك نموده و اطمینان دستیابی سریع به وجه نقد حاصل آید. این قابلیت در بازار سهام شركتهایی كه طرحهای بلندمدت دارند محدود است و كمتر ایجاد می‌گردد. سرمایه‌‌گذارانی كه به نقدینگی سریع نیاز داشته باشند احتمالا از بازار سرمایه‌گذاری های بلندمدت خارج شده و به بازار كوتاه‌مدت با سود كم روی می‌آورند. این موارد را می‌توان از دلایل تأسیس شركت های سرمایه‌گذاری دانست كه می‌توانند با تنوع در سرمایه‌گذاری‌ و افزایش میزان سرمایه و تعداد سهامداران قدرت نقدشوندگی سهام خود را در بازار افزایش دهند. سرمایه‌گذارانی كه تا سررسید به وجوه خود نیازی ندارند. اوراق با نقدینگی پایین‌تر را خرید می‌كنند. اما بعضی از سرمایه‌گذاران حاضرند روی اوراق با بازده كمتر اما با درجه نقدشوندگی بالا سرمایه‌گذاری كنند. بازارهای سهام با نقدشوندگی بالا، باعث می‌شوند تا سرمایه‌گذاران پرتفولیوی خود را به سرعت و با كمترین هزینه تعدیل كنند. نقدشوندگی بالا باعث تسهیل پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده و ریسك آنها را كاهش می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت كه نقدشوندگی تاثیری مثبت بر توسعه بازار سهام خواهد داشت چرا كه حجم بالاتری از پس‌اندازهای مردم وارد بازارهای سهام خواهد شد.

فهرست مطالب

نقدشوندگی

2-3-1) اندازه‌گیری‌های مختلف نقدشوندگی

2-3-2) عوامل تاثیرگذار بر نقدشوندگی

2-4) ارتباط بین ساختار سرمایه و نقدشوندگی

2-4-1) تاثیر مثبت نقدشوندگی دارایی بر اهرم

2-4-2) تاثیرات منفی و کم اهمیت

2-4-3) عدم تقارن در تاثیر نقدشوندگی دارایی بر اهرم

منابع






"